Co robić i czego nie robić przy zmianie pracy?

Wiele osób zmieniając pracę popełnia błędy, które utrudniają i komplikują im proces zmiany. Poniżej kilka wskazówek na co warto zwrócić uwagę, co warto robić i czego nie robić, gdy znalazłeś się w momencie zmiany pracy.

CO ROBIĆ:

- Miej dobrze przygotowany plan zmiany pracy, musisz wiedzieć od kiedy zaczynasz poszukiwania, jak będziesz to robić, ile godzin dziennie, itp.
- Przygotuj się, że zmiana będzie trwała dłuższy czas i będzie wymagać od ciebie sporo wysiłku, jest bardzo mała szansa na to, że nowa praca pojawi się jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki.
- Przeznacz czas na porządne przeanalizowanie tego, co lubisz i czego nie lubisz robić, koncentrując się wokół tego, co lubisz, bo raczej w tym obszarze będziesz szukać swojej przyszłej pracy.
- Zrób listę swoich sukcesów i osiągnięć, przyda ci się zarówno jak będziesz się przygotowywać do rozmowy rekrutacyjnej, a także da ci więcej siły i wiary w siebie – gdy zobaczysz wszystkie swoje sukcesy zebrane w jednym miejscu.
- Rozważ opcję podjęcia dodatkowych kursów, szkoleń, dokształcenia się, aby zdobyć nowe umiejętności, zwiększające twoją konkurencyjność na rynku pracy,
- Skorzystaj z możliwości jakie daje sieć twoich kontaktów, postaraj się dotrzeć do potencjalnych pracodawców poprzez networking i przy okazji dowiedz się więcej na temat networkingu, to nie jest żadna ujma, że ktoś poleci cię jako profesjonalistę komuś innemu!
- Dołącz do organizacji branżowych i miej kontakt z osobami, które na co dzień obracają się w branży, która cię interesuje; buduj zaufanie i rozszerzaj sieć kontaktów.
- Zdobywaj i gromadź różne doświadczenia zawodowe, bierz udział w projektach jako wolontariusz, to też działa na twoją korzyść i pomaga w zdobyciu nowych kontaktów.
- Znajdź kogoś, kto będzie wspierał cię w dążeniu do celu i pomagał utrzymać ci koncentrację na celu; pozwól, żeby zadziałał efekt synergii.
- Zrób przegląd wszystkich sposobów poszukiwania pracy, przyjrzyj się swoim umiejętnościom w tym zakresie, zwłaszcza, gdy nie musiałeś korzystać z tych umiejętności w ostatnim czasie.

CZEGO NIE ROBIĆ:

- Nie spiesz się ze zmianami, jeśli nie musisz, najpierw opracuj strategię tej zmiany i przygotuj się do niej gruntownie.
- Nie martw się, jeśli z jednej strony bardzo chcesz tej zmiany, a z drugiej czujesz się nie dość pewnie, to naturalne, bo wychodzisz ze swojej strefy komfortu – możesz być z siebie dumny, nie każdego stać na taki ruch.
- Nie pozwól sobie zniechęcić się zbyt długim oczekiwaniem na nową pracę, pilnuj swojego poziomu zaangażowania w proces.
- Nie ograniczaj się tylko do podobnej pracy, jaką wykonywałeś dotychczas; być może jest coś, co możesz robić jako „świeżynka”, wykorzystując swoje umiejętności i zainteresowania.
- Nie spoczywaj na laurach, gdy już znajdziesz pracę, bo nigdy nie wiesz co wydarzy się jutro, a o swoją pozycję i atrakcyjność na rynku pracy musisz dbać cały czas, a nie tylko w okresie poszukiwań.

Życzę ci, aby zmiana pracy była dla ciebie jednym z najciekawszych doświadczeń rozwojowych. I będzie tak, jeśli tylko sobie na to pozwolisz!

Beata Rzepka
Coach Kariery
www.CoachingKariery.pl